Modul 1

DAG 1

Introdag med gennemgang af baggrund, udfordringer og muligheder for at skabe fuldt udbytte af digitalisering og nye teknologier
Undervisere: Torsten Ringberg og Per Østergaard Jacobsen

  • Udfordringer og muligheder på markedspladsen, hvad driver anvendelsen af Digitalisering og Big Data. En kort gennemgang af 10 generiske udfordringer på markedspladsen anno 2018, der illustreres med eksempler og cases.
  • Den rigtige strategi er fundamentet for arbejdet med digitalisering og Big Data. Intro til kursets modeller, som er Big Data dogme, definition af begrebet Big Data, potentialemodellen, loyalitetsmodel, Business Model Generation, Infinity modellen, mental model og 4-corner modellen. Gennemgang med brug af film samt en række cases, der illustrerer begrebet Big Data og digitaliseringsmuligheder.
  • Praktisk case om Big Data implementering og digitaliseringsløsninger. Der arbejdes med de organisatoriske og teknologiske udfordringer, hvordan de forskellige data anvendes samt hvordan service og den interne effektivitet kan forbedres.
  • Feedback på test I+II, som er gennemført inden kursus og deltagernes egne refleksioner.

DAG 2

Distrupt dit mindset for at få fuldt udbytte af digitalisering og Big Data
Undervisere: Torsten Ringbjerg og Per Østergaard Jacobsen

  • Managerial mindset; Hvordan forankres vaner samt ny indsigt og forståelse i hjernen? Hvorfor det er så vanskeligt at aflære vaner og se nye perspektiver?
  • Fra intention til handling, hvordan forankres strategier i virksomheden og hos ledelsen?
  • Før uddannelsesstart har de enkelte deltagere svaret på en test, for at finde frem til deres individuelle mindset. Deltagerne modtager kort skriftlig feedback på egen profil i forbindelse med testen.
  • Fokus på udfordringen ved at implementere ny teknologi, hvor Mental Model gennemgås.

DAG 3

IT og ledelse i en ny digital verden
Undervisere: Torsten Ringberg og Per Østergaard Jacobsen

  • Mundtlig evaluering på testresultater i plenum.
  • Øvelse: Disrupt dit eget managerial mindset. Vi udfordrer hinandens eksisterende mindset og antagelser.
  • Det optimale ledelsesmindset og forskellige forretningsmodeller illustreres gennem en række cases.
  • Der arbejdes med de fire ledelsesmindsets og deres indfydelse på forretningsstrategien, som platform, conscious capitalism, kundeinddragelse m.m. Hvilket mindset er optimalt og hvordan løses potentielle samarbejdsudfordringer på tværs af medarbejdere, ledelse, organisationen og kunderne?
  • Introduktion af værktøjer til egen digitaliseringsplan.

ALLE MODULER

IT Executive Masterclass

Jeg vil gerne tilmeldes kurset med det samme

Tilmeld

VIL DU HØRE MERE ?


    Dit Fulde navn (Skal udfyldes)