Torsten Ringbjerg

Torsten Ringberg er professor på CBS på Institut for Afsætningsøkonomi. Han har arbejdet i 20 år på nordamerikanske universiteter og som konsulent for internationale og danske virksomheder og har vundet flere priser i USA for dette arbejde.
Torsten forsker, underviser og rådgiver inden for consumer-manager mind-set, strategi (branding og positionering), Big and Small Data og i nye indsigter baseret på hjernens underbevidste drivers og sanser (embodied cognition). Han arbejder ligeledes med kvalitative og kvantitative neuroscience metoder.

Han publicerer i førende internationale marketing og management tidsskrifter, der er på Financial Times top-50 liste. Han er desuden med i forskningsprojektet ’Fra Rio til Roskilde’, et af verdens største Smarter City Big Data live labs med 45 personer i teamet. Han er tilknyttet Big Data forskningsprojektet på CBS, som er finansieret af Industrien Fond.

Sammen med Per Østergaard Jacobsen har Thorsten siden 2014 undervist i Big Data strategi på CBS Executive og siden 2016 på MBA-studiet. På en 5-trins skala hvor 5 er højest, bliver både kursets indhold, det faglige niveau samt formidling vurderet til 4,5-4,8. Han deltager desuden sammen med Per i flere projekter som strategisk rådgiver for både danske og internationale virksomheder.
Torsten har en PhD fra Penn State University, en Master i Psychologial Anthropology fra University of Hawaii samt en MBA fra University of Honolulu.