DAG 7
Den personlige kommunikation og præsentationsteknik
Underviser: Maria Sennels
Den personlige kommunikation
- Introduktion til forskellige kommunikationsstile, hvem er du? Og hvad kendetegner din kommunikationsstil?
- Kortlægning af deltagernes kommunikationsstile med fokus på fordele og ulemper
- Hvordan kompenserer man i forhold til det, man gerne vil opnå med sin kommunikation?
- Intro til hvordan man arbejder med sin interne markedsføring; Hvem er dine målgrupper? Hvilken type information/viden har du brug for at kommunikere? Hvilke kanaler plejer du at bruge? (hvad virker / virker ikke).
Planlægning af din kommunikation - Hvordan arbejder man med at planlægge sin kommunikation
- Gode råd til at strukturere og systematisere sin kommunikation
Præsentationsteknik - Intro til forskellige former for præsentationsteknik.
- Hvordan gør du det du vil kommunikere relevant og inspirerende?
- Mundtlig / skriftlig kommunikation.
- Træning i kommunikation og præsentationsteknik.
DAG 8
Branding og håndtering af mediekriser
Underviser: Maria Sennels
Personlig branding og markedsføring:
- Hvorfor og hvad vil du gerne opnå ? Overfor hvem? Er du klar ?
- Gennemgang af de 5 steps:
- 1. Fortællingen og den gode historie/Appealing Story
- 2. Dit DNA i forhold til intern markedsføring
- 3. Overblik over stakeholdere
- 4. Dine arenaer/kanaler
- 5. Plan for hvad du gerne vil opnå. Håndtering af mediekriser
- En krises karakteristika.
- Ikke alt er en mediekrise, lær at se muligheder og at bruge dem.
- Typer af sager og hvordan takler man dem.
- Intro til hvordan man kan arbejde med at udvikle et kriseberedskab. Eksempler og erfaringer med kriseforløb
- Mange kriser starter på de sociale medier. Gennemgang af cases og eksempler.
- Indblik i og eksempler på hvordan kriser kan udvikle sig, hvis ikke de bliver håndteret
- Selve krisehåndteringen og gode råd.